Kkv-startégia: az üzleti környezet és az e-kormányzat eszközeinek fejlesztése
2020.03.11.
A magyar kormány 2030-ig szóló, új kkv-stratégiájának egyik zászlóshajó intézkedése az Országos Vállalkozói Mentorprogram, amelyet a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara, az Innovációs és Technológiai Minisztérium és a SEED Alapítvány konzorciuma valósít meg.
A stratégiáról már írtunk összefoglalót korábban, a következő hetekben azonban részletesen is bemutatjuk azt a hét pillért, amely kijelöli a következő évtizedben a hazai vállalkozásfejlesztés legfőbb feladatait.
Az első pillér bemutatásáról ITT olvashatsz részletesen.
A második pillér az üzleti környezet és az e-kormányzat eszközeinek fejlesztése. Egy sikeres gazdaság fenntartásához elengedhetetlenül fontos, hogy az állami szektor és a vállalkozások között kölcsönös bizalomra épülő kapcsolat jöjjön létre, ami visszahat a vállalatok közötti üzleti kapcsolatok elemeire is.
Az üzleti tevékenységek során felmerülő szerteágazó ügyintézési kötelezettségek, a mindennapos ügyviteli folyamatok és üzletkötések során felmerülő akadályok, valamint az azokkal járó kockázatok a kkv-kra arányaiban nagyobb terhet rónak.
A lebonyolított gazdasági ügyleteik átlagos mérete nem áll arányban az ügyletekkel járó adminisztrációval, utánajárással és tranzakciós költségekkel. Éppen ezért, a szolgáltató állami háttér fejlesztésének központi eleme az informatikai megoldások bevezetése.
A kormányzati folyamatok újjászervezése és digitalizálása lehetővé teszi, hogy a közszolgáltatások könnyebben és gyorsabban jussanak el a vállalkozásokhoz. Az e-kormányzat eszközeinek bővítése és az elektronikus ügyintézési lehetőségek elterjedése a vállalkozások számára a közigazgatási szervekkel való kapcsolattartást kényelmesebbé és átláthatóbbá teszi.
A stratégia leszögezi, hogy az államnak is érdekében áll, hogy elősegítse a vállalkozók közötti kapcsolatok térnyerését és megteremtse azokat a körülményeket, illetve keretfeltételeket, amelyek ösztönzik a hálózatosodást, a vállalkozói együttműködések létrejöttét. Az üzletkötés könnyebben valósul meg, ha a szerződések érvényesítése mögött megfelelő garanciák állnak, a felek hiteles információkra támaszkodhatnak és bízhatnak egymásban, valamint az állam által nyújtott védelemben.
A 2018-ban indult Cégkapu szolgáltatás keretében több mint 500 ezer gazdálkodó szervezet rendelkezik már hivatalos elektronikus elérhetőséggel, amely folyamatosan bővül. Az állam által nyújtott szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatás (SZEÜSZ) célja, hogy az ügyintézés egy része vagy akár egésze elektronikus úton is megvalósíthatóvá váljon, ezzel is elősegítve a kkv-k helyzetét Magyarországon.
Ha pedig bővebben olvasnál a kormány új kkv-stratégiájáról, a teljes szöveget és intézkedési tervet ITT éred el.
Friss hírekért kövesd Facebook oldalunkat is!