A marketing, mint ügyfélkapcsolat-kezelés
2021.06.07.
Hogyan tudnak termékeink és szolgáltatásaink versenyelőnyhöz jutni? Vállalkozásunk könnyen juthat fontos piaci információkhoz mind a már meglévő, mind pedig potenciális új vevőiről, versenytársairól, üzleti és stratégiai partnereiről a piackutatás számos fejlett eszközének, módszerének tudatos használatával.
Vevőink valójában nem terméket vagy szolgáltatást akarnak vásárolni, hanem megoldásokat keresnek, így marketingtevékenységünket is erre kell koncentrálnunk. Minden ügyfelünk hosszabb-rövidebb döntési folyamaton megy keresztül: tervez, tájékozódik, hirdetéseket böngész, vásárol, majd használja és véleményezi a terméket. A vevői érdekeltség megmutatja, ügyfelünk milyen mértékben hajlandó értelmi és érzelmi erőforrásokat fordítani a termék megszerzésére.
Vevőnk megnyerésére számos eszköz áll cégünk rendelkezésére, ennek egyik kiemelkedő eleme a kapcsolatmarketing, mely megköveteli, hogy a vállalat ne csak az ügyfél megnyerésére, hanem megtartására is komoly energiákat fordítson, hiszen könnyebb és költséghatékonyabb a már meglévő ügyfeleket megtartani, mint újakat szerezni.
Az ügyfélkapcsolat-menedzsment (Customer Relationship Management, CRM) rendszerek feladata az ügyfeleinkkel való sokoldalú kapcsolatunk kezelése, róluk szóló tudásunk minél hatékonyabb kiterjesztése, egyben a vállalati márkánk iránti hűség növelése. Fókuszában a vevői élmény meghatározása, irányítása, és a vevőkkel való kommunikációs gyakorlat hatékonyságának javítása áll.
A hatékony CRM-rendszerek sokoldalúan támogatják mind B2B, mind B2C ügyfélkapcsolataink kialakítását és optimális kezelését, jelentősen emelik a minőségbiztosítás szintjét, nagy mértékben növeli az értékesítési tervezés pontosságát, és ami a legfontosabb: bevezetésük ma már egy kisvállalkozás számára sem jelent jelentős megterhelést – ezzel szemben pozitív hatásai már rövid távon jelentkeznek.
További marketing témájú hasznos információkért ajánljuk figyelmébe a hamarosan induló Pénzügyi Szemléletformálási Programot, amelynek a témával foglalkozó modulja segít eligazodni az aktuális trendekben, hasznos ismeretekkel és gyakorlati példákkal járul hozzá egy hatékony marketingstratégia kialakításához. Előregisztráció a huszar.tamas@mkik.hu email címen lehetséges.