A GYAKORLATI TAPASZTALATOK MELLETT ÉRTÉKET IS KÖZVETÍTENEK
2021.06.10.
Interjú (GYMS) Borsodi Műhely Kft. – Horváth Szabolcs stratégiai vezetővel.
Horváth Szabolcs, a Borsodi Műhely Kft. stratégiai vezetője azt vallja: egy cégvezető a profit mellett jellemzően a biztonságos működtetésre vágyik leginkább. A beszállítói mentorként szerepet vállaló Borsodi Műhely Kft. több mint harminc éves tapasztalatát osztja meg a mentoráltakkal.
Hogyan érzi magát az Országos Vállalkozói Mentorprogram beszállítói mentorvállalati képviselőjeként?
Cégünk mindig is aktív szereplője volt a vállalkozói közösségi életnek. Fejlődésünk során az egymástól való tanulást az egyik leghatékonyabb eszköznek tartottuk, ezért folyamatosan nyitott szemmel jártunk és járunk ma is, hogy a legjobb gyakorlatokat mi magunk is elsajátíthassuk partnereinktől. A mentorprogramban is ezt a szellemiséget képviseljük, igyekszünk a mentoráltaknak azokat a gyakorlatokat, tapasztalatokat átadni, amelyek segíthetik őket a további fejlődésükben. Bízunk benne, hogy hasznosítani tudják majd tanácsainkat.
Milyen tapasztalatokkal gazdagodott a már lezajlott csoportos mentorálások során általános értelemben?
Úgy látom, hogy a mentoráltak részéről nagy a nyitottság, keresik a jó gyakorlatokat, tanulni, fejlődni vágynak. A tudás megszerzésének sok módja van: be lehet ülni az iskolapadba, vagy partnereinktől is el lehet lesni a legjobb gyakorlatias módszereket. Talán mindkettő együttes használata az optimális. A pandémia miatt a program során igazán személyes kapcsolatok nem minden esetben tudtak kialakulni, amit nagyon sajnálok, mert meggyőződésem szerint úgy még hatékonyabb lett volna a projekt. De bízom benne, hogy lesz még alkalom találkozni a résztvevőkkel.
Az egyik workshopunk témája a minőségirányítás volt. Ha néhány mondatban kellene összefoglalnia, Ön mint a téma szakértője mit emelne ki a mentorált vállalkozások számára: miért fontos ez a terület, hogyan segítheti őket, hogy sikeresek legyenek beszállítóként?
A minőségirányítás, a minőségirányítási rendszerek legfontosabb üzenete a folyamatszemlélet, a kockázatértékelés és kezelés. Az a vállalat, mely képes megfogalmazni üzleti folyamatait, képes a folyamatok fejlesztésére, látja és érti a kockázatokat, azok bekövetkezése esetén pedig már előre kidolgozott akciótervvel rendelkezik, az nagy biztonsággal képes lesz bármilyen üzleti helyzetet megfelelően kezelni. Egy cégvezető a profit mellett talán egy ilyen, biztonságos működésre vágyik a legjobban. A minőségirányítási rendszerek, szabványok ehhez a kívánt állapothoz adnak segítséget. Rávilágítanak hiányosságainkra, és módszereket adnak azok kezelésére.
Milyen elvárásai vannak a mentorált vállalkozásokkal szemben, és mik a javaslatai a jövőre nézve?
Elvárásaim nincsenek, az lenne a legnagyobb baj, ha nekünk mentorokként lennének konkrét elvárásaink a mentoráltak felé. A mentoráltaknak vannak inkább elvárásaik, elsősorban saját maguk felé, aztán persze a mentor felé is. Az a tény, hogy egy vállalatvezető úgy dönt, részt vesz egy ilyen programban, mutatja, hogy felelősséget érez az általa képviselt cég és annak munkatársai, partnerei felé, és, azt hiszem, ez a döntő. Nem elvárásom, inkább vágyam, hogy tudjunk értéket közvetíteni ezen cégek részére, tudjunk átadni nekik olyan tapasztalatokat, amelyeket hasznosíthatnak.