MIT ÉS HOGYAN, AVAGY NÉHÁNY SZÓ AZ ONLINE MARKETINGRŐL
2021.06.21.
Az online marketing ma már vitathatatlanul része lett a mindennapjainknak, a vállalati márka építéséhez is szervesen hozzátartozik. Erre az évek óta megfigyelhető tendenciára csak ráerősített a koronavírus okozta világjárvány, aminek hatására számos vállalkozás tevékenysége akarva-akaratlanul az online térbe kényszerült.
A vállalati márka építésének és menedzselése során a logónkon és grafikus megjelenésen felül döntő lehet kommunikációnk, azaz márkánk hangvétele is: a „mit” és a „hogyan” egyaránt fontos. A virtuális térben ugyanakkor a vizualitás hatása és aránya is egyaránt elsöprő, ezért az interneten folytatott marketingtevékenység is elsősorban erre épül.
Az online marketing ma már megkerülhetetlen: 2019-ben a teljes világgazdaságban az értékesítés több mint 14%-a online jött létre, és az arány folyamatosan emelkedik. Márkánk megismertetését, ismertségének növelését egyaránt jól szolgálja egy internetes hirdetés, egy közösségi megosztás, de még egy egyszerű poszt, vagy akár komment is. Az online marketing nagy előnye, hogy a kampányaink és más marketingkommunikációs tevékenységünk igen pontosan célozhatóvá válnak.
Honlapunk az első és legfontosabb pillére online marketingtevékenységünknek, gyakran ez az első kapcsolatteremtési pont ügyfeleinkkel, így mindenképpen a lehető legjobb első benyomást kell tennie – méghozzá esztétikai, ergonómiai és technológiai szempontból egyaránt. Megfelelően kell működnie mind számítógépeken, mind mobileszközökön, és minden jelentős böngészőben (optimalizáció).
A keresőoptimalizálás egyre kritikusabb követelmény: rengeteget számít, hogy márkánk, termékünk, szolgáltatásunk láthatóvá vagy még láthatóbbá váljon potenciális vásárlóink számára, azáltal, hogy keresőbaráttá tesszük weboldalunkat, és minden online felületünkön megjelenő szöveges és audiovizuális megjelenésünket. Nagyon nem mindegy, hogy a releváns kulcsszavakra kereső reménybeli ügyfél számár hányadik találatként dobja fel a keresőmotor (Google, Bing etc.) a márkánkhoz kapcsolódó tartalmat.
Az úgynevezett PPC (pay per click, kattintásonként fizetett) hirdetések segítenek olyan felhasználókat elérni, akik konkrétan egy meghatározott vállalkozás kínálata iránt érdeklődnek. Az egyik legnépszerűbb fizetett hirdetési platform a Google Ads, mely különösen alkalmas új ügyfelek megszerzésére.
A tartalommarketing keretében cikkeket, videókat, képeket készítünk és teszünk közzé termékünkről online felületeinken. E tartalmak új vevőket vonzhatnak, egyben aktivizálhatják a meglévőket. A közösségi média széles körű lehetőséget biztosít a célközönséggel való kapcsolattartásra, annak aktivizálására, míg a direkt emailek elsősorban a márkatudatosság növelésében, meglévő ügyfeleink megtartásában, így többek között a személyre szabott ajánlatok esetében tesznek jó szolgálatot.